بین المللی

شناسه نیک چیست؟

شناسه نیک چیست؟

شناسه نیک چیست؟حتماً تا حالا براتون پیش اومده که بخواین دامنه ir خودتون رو ثبت کنین و ازتون درخواست بشه که اول شناسه ایرنیک رو وارد کنین؟ شما میدونین این شناسه چیه و چطوری ساخته میشه؟ اگه نمی‌دونین جای هیچ نگرانی نیست چون قراره من امروز بهتون آموزش ساخت شناسه کاربری ایرنیک بدم تا یاد بگیرین چطوری برای خودتون این شناسه رو بسازین و برای ثبت دامنه ازش استفاده کنین.

.به زبان ساده شناسه نیک برای مدیریت دامنه ها با پسوند .ir است که به متقاضیان این دامنه داده میشود.اگه شما بخواهید یک سایت با دامنه .ir داشته باشید یک شناسه نیک ضروری است.یک نکته جالب درباره ثبت دامنه ملی وجود دارد این است که برخلاف دامنه های بین الملی ثبت دامنه ملی شرایط و قوانین خاص خودش را دارد که تمامی آن ها توسط ایرانیک تعیین شده است. هدف از ایجاد شناسه ایرنیک دادن مالکیت ۱۰۰ درصد دامنه به متقاضیان است.
بعد از ثبت شناسه نیک از سایت nic.ir متقاضی میتواند در پنل مدیریت که به آن متلق است ((انتقال.تمدید…))را داشته باشد.

نکته: این شناسه رایگان است و راه‌اندازی آن هیچ هزینه‌ای ندارد.
بعد از ثبت نام در سایت ایرانیک علاوه بر اینکه مشخصات شناسه(شناسه ایرنیک)برای متقاضی ارسال می شود ایمیلی که کاربر با آن در سایت ایرانیک ثبت نام کرده حکم همان شناسه متقاضی را خواهد داشت.برای ثبت هر دامنه .ir نیاز به شناسه جدید نیست و از یک شناسه میتوان برای ثبت چندین دامنه هم استفاده کرد.بعد از ایجاد شناسه ایرانیک متقاضی میتواند (dns)های دامنه خود را به (dns)هاست خریداری شده تغییر دهد، یا نسبت به تغییر رابط‌های شناسه‌ی خود اقدام کند.
متقاضیان باید در سایت اطلاعات خواسته شده را درست و کامل وارد کنند به دلیل اینکه هنگامی که اقدام به خرید یک شناسه ایرنیک می کنید
دامنه به ‌نام و مالکیت مدیر شناسه یعنی شخصی که داخل سایت ایرنیک ثبت نام کرده و شناسه را دریافت کرده است ثبت می شود
مشخصات whois دامنه نیز دقیقا مشابه ثبت اطلاعاتی که در هنگام ثبت شناسه نیک وارد می کند است و در اخر سایت ایرانیک اطلاعات را برسی کرده و در بعضی موارد از متقاضی مدارکی را جهت تکمیل فرایند ثبت می‌خواهد.

کاربران گرامی سایت سوپرهاست برای آشنایی با ساخت شناسه ایرنیک (مرکز ثبت دامنه ir در ایران) در مقاله زیر با ما همراه باشید ..

آشنایی با ساخت شناسه ایرنیک (مرکز ثبت دامنه ir در ایران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

شما از ad blocker دارید استفاده مي كنيد. آن را غیرفعال کنید.