آموزش دایرکت ادمینمیزبانی وب

رفع مشکل نمایش حروف فارسی در کنترل پنل دایرکت ادمین

رفع مشکل نمایش حروف فارسی در کنترل پنل دایرکت ادمین

با سلام خدمت دوستان و کاربران سایت سوپر هاست در این مقاله قصد داریم رفع مشکل نمایش حروف فارسی در کنترل پنل دایرکت ادمین را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

وقتی که شما دایرکت ادمین را در سرور خود نصب می کنید انکودینگ utf-8 برای دایرکت ادمین تعریف نشده است که این انکودینگ از فارسی پشتیبانی می کند و حتی وقتی که در نوت پد شما یک فایل با کلمات فارسی ایجاد کنید اگر انکودینگ فایل بر روی utf-8 نباشد فایل را سیو کنید و دوباره آن را اجرا کنید میبینید که بجای کلمات فارسی علامت سوال نمایش می دهد پس باید انکودینگ را روی utf-8 بگذاریم.

در قدم اول از طریق SSH به سرور مجازی خود متصل شوید.

پس از اتصال به سرور مجازی لینوکس ، با یک ویرایشگر مانند nano یا vi فایل (lf_standard.html ) را باز کنید که بهتر است از ویرایشگر nano استفاده کنیم.

nano -w

/usr/local/directadmin/data/skins/enhanced/lang/en/lf_standard.html

پس از باز کردن  با ویرایشگر به دنبال مقدار LANG_ENCODING باشید برای پیدا کردن دکمه های می توانید CTRL + W استفاده کنید سپس در جلوی این مقدار iso-8859 را حذف کنید و مقدار  utf-8 را جایگزیین کنید باید به صورت مقدار زیر تنظیم شده باشد.

LANG_ENCODING=utf-8

سپس با دستور CTRL+X از محیط ویرایشگر خارج شده و سپس دستور  y را وارد کنید تا save ( ذخیره ) شود.

اکنون فارسی ساز در سرویس شما فعال شده و کلمان فارسی به صورت صحیح در filemanager دایرکت ادمین در زمان ویرایش نمایش داده میشود.

و در اخر نیازی به ریست کردن سرویس دایرکت ادمین پس از این ویرایش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

شما از ad blocker دارید استفاده مي كنيد. آن را غیرفعال کنید.